tisdag 17 februari 2009

Tyger och bebisstatus

Man kan känna ångest över att inte veta när bebben behagar att komma ut i synnerhet när man inte kan sy så mycket och dagarna bara kryper fram. Så jag shoppar tyger och shoppar tyger... en ganska dyr tröst... I dagarna har Stina fått in ett tyg med cyklar och ett Amy Butler tyg som jag tror är detta.

I går var jag hos doktorn och hon försökte sätta igång förlossningen igen. Jag har reagerat på ett det har varit en annan procedur mot när Tweety skulle födas, men jag trodde att det var för att det var ett annat sjukhus. Hade jag vetat det jag vet nu så vete katten om jag hade låtit läkaren försöka sätta igång min förlossning på naturligt sätt.

Så här är det: jag har läst att man kan försöka svepa hinnorna för att sätta igång förlossningen, och det är säkert bra om man inte har foglossning, att däremot göra sådant på någon med foglossning utan bedövning är tortyr eftersom man redan är öm.

Jag bröt ihop fullständigt igår, gråten bara kom och blev värre hela tiden, det gjorde så ont och man kände sig så utsatt så vi avbröt det hela igen... (misslyckande igen) Denna gång sa jag att nu orkar jag inte vänta längre utan att de får tänka ut något annat sätt och då bestämdes det att man ska försöka med hormoner... Att de inte sagt det tidigare (!) då hade jag sluppit tortyren, jag blev nästan lite arg, för faktum är att varje gång de försökt svepa hinnorna på mig så blir foglossningen värre och hela tanken med igångsättningen är att jag inte ska behöva fortsätta ha smärtor i två år efter förlossningen. Naturligt i all ära, men detta var tio resor värre än att föda barn och det tar så på ens krafter att man känner att efter något sådant så orkar man inte föda.

I dag fyller Tweety 4 år och mormor kommer hit med honom. Jag har förberett med mat och en liten present. Det blev ingen lillebror men kanske i morgon, då läggs jag i alla fall in, sen får vi se om jag blir hemskickad igen eller vad de tänkt sig. Just nu känns inget säkert.

Jag har tagit hjälp av Hugolle som kommer att lägga in lite uppdateringar om det kommer barn i bloggen, framför allt för mina vänner som vill veta om det kommer ett Knytte i dagarna.