måndag 9 februari 2009

Sista natten med gänget

I lördags kom mina väninnor på besök, vi hade en blandning mellan 35-årsdag, babyshower och tjejkväll. Det var viktigt för mig eftersom jag inte vet när jag kommer att kunna träffa dem alla igen på ett avslappnat och barnfritt sätt.


Pojkarna åkte till Barnens djungel med sina pappor och lekte medan jag bjöd tjejerna på pajer och små tävlingar. Först fick de rita tröjor till knyttet. Jag hade köpt tygpennor och de fick rita något fint. Sedan fick de rösta på en vinnare. Vann gjorde Hugolle och Stina. De fick välja ett pris på det lilla prisbordet jag hade gjort i ordning med lite prylar från Body Shop och jag tyckte att det var jätteroligt att de gillade sina priser.



Sedan fick de gissa på mitt midjemått. Oj! De måste tycka att jag är jättestor för någon gissade på att jag var 177 cm bred och ingen förutom underbara lilla S 2 år trodde att jag var mindre än 130cm bred. Sanningen är att jag har det mindre smickrade midjemåttet 127 cm. Vinnare i denna tävling blev faktiskt vår lilla tvååring som valde en påse med fotskrubb och hon var så stolt!
Efter en stund gled många av oss in på tyger och mönster, det blir liksom de vanligaste när halva gänget syr.
Jag hade en supertrevlig afton och hoppas mina gäster hade lika roligt som jag!