fredag 6 februari 2009

Melodifestivalen

I det här huset dyrkar vi schlagerguden, likt under juletider inväntar vi schlagerfinalen och vi följer varje deltävlig. Enda undantaget var mitt eget bröllop 2003, men då spelade vi in den. och deltog istället på högtydlig schlagermässa under ledning av prästen Ulf Lidman (som förresten vigde oss) dagen därpå.
Tweety föddes på en torsdag och redan på lördag kväll bänkade vi oss på Lilla Enheten på KS för att titta på schlagern. Vi två ensamma, min man passade på att sova ut...

Så har det fortsatt och förra året började han själv fråga efter "battelidålen" som han som tvååring kallade den, han vet att det är enda gången man får fika framför TVn och bara det var ju högtydligt!


Här några bilder på Tweety med lite kändisfavoriter. Shirley och Annelie, två av mina favvisar.


Och Tweetys stora älskling, den gosigaste av dem alla mot min lilla bebbe Jessica Andersson, hon var så rar mot Tweety att hon har en reserverad plats i mitt hjärta bara för det.

Nu kan du själv rösta på när jag kommer att kunna inviga Knyttet i schlagern och paljetternas forlovade land. Tänk på att det egentliga datumet för förlossningen skulle varit den 2 mars.
____
Detta inlägg gjporde jag för 2 dagar seda, men efter haveri med bilderna i datorn så väntade jag på att publicera det. Kom ingen bebbe igår... Vi får vänta...