onsdag 26 mars 2008

Röd klänning i min egen stil

När jag köpte mönstret och tyget för det här mönstret så var tanken att det skulle bli en vanlig röd klänning, me så skulle jag kantbanda och jag kände att jag visste inte hed vilket tyg. Jag ville inte att det skulle vara svart och hittade inget matchande rött tyg, så det ble liggande, trots att jag redan hade klippt det.

I helgen bestämde jag mig för att göra slur på lite projekt och klänningen låg i högen med tyger. De sista centimetrarna av tårttygert i avrt satin passade att göra kantband av. Jag klippte även av längden för att den såg för lång ut. Efter provning insåg jag att jag hade klippt för mycket, så jag lappade med en annan stuv av ett borstat svat tyg som jag sytt en kjol av. Väl färdig var det en helt annan klänning än den jag hade planerat, men jag tycker att den känns mer som MIG.
Mönstret har Stina på Svenska mönster gjort.

Man tager vad man haver.

Här är resultatet!