fredag 28 mars 2008

En liten efterbeställning


Förra sommaren beklagade en väninna sig över att det inte fanns regnbågsfärgade barnkläder, hon är flata och gick i barntankar, jag började leta regnbågsfärgade tyger överallt utan att finna. Så kom Stoff och Stils vårtyger och där fanns det, det är förvisso inte helt rätt regnbågsfärger (lila saknas), men jag tror det kan bli supersnyggt.

Som vanligt när man har varit i Skåne och handlat så finns det saker man inte köpt och som man vill slita sitt hår för att man inte köpt. En av dessa saker var för mig det randiga regnbågsfärgade tyget. Idag berättade HugOlle att hon skulle beställa så jag hakade på med en lite beställning. Det ska bli sommardressar i ett mönster som min väninna Annett lånat mig och som hennes mamma sydde efter i början på 70-talet.