måndag 17 mars 2008

Barnkläder 4-7 år


Jag har tagit påskledigt, behövande ledighet så nu hinner jag komma ikapp med somnaden.

I fredags fick jag min nya bok "barnetöj 4-7år", boken påminner mycket om "Barnkläder" som även den har en massa grundmönster. Det är förvisso på danska men det finns mycket bilder. Nytt är att det även finns förklaring på hur man lägger ihop en överdel och en underdel till en overall, hur man kan göra boxershorts och det finns en massa modeller med huva. Även volangkjolar, och lite mer tidsenliga klänningar. Som sagt extremt likt Meedoms förra bok "Barnkläder", mönstren är desamma fast i större storlekar och jag känner som om jag har vunnit högsta priset på lotteriet, jag hoppas att den även kommer ut på svenska, men jag har inte tid att vänta för då kanske Tweety hunnit bli för gammal för att sy kläder till.

Jag rekommenderar den varmt, skulle gärna velat ha den på svenska, men i väntan på att den kommer ut på svenska så passar detta bra.