fredag 7 mars 2008

Brudens beslut

Eftersom bruden som ska ha klänningen bor i Italien så får mycket kommunikation oss emellan gå via bloggen. Jag bloggar och hon mailar tillbaka beslut och det är många skratt man får sig när man läser hennes önskemål. Här kommer en liten kommentar från bruden på mitt förra inlägg:
"Jag vill inte ha någon knäppning alls egentligen men jag inser att det inte är möjligt att stöpa ett klänningsliv i stearin runt min kropp. "
"Kör på knäppning bak om du tycker som jag. Annars måste du övertyga mig om att fram är bättre."

Men turligt nog så så fick fjädrarna hennes välsignelse i dessa ordalag:
"Skenor är val ok då, om de inte kliar!!! Så korsettlivet är ok om fodret är skönt. Och så slipper jag ju som du sa en korsett under. Kan man sy ett mjuk typ microfiberlinne att ha under så jag dubbelgarderar mig mot kliande skenor? Skenorna ger mig ju sakert bättre hållning också... Och äta får jag göra dagen efter eller om jag byter till annan klänning kvällen."

Så ska en brud låta! I bästa journalistanda har jag bara klippt ut godbitarna ur hennes mail och samlat på mig argument till varför hon ska ha knäppning fram. Efter att ha läst på mönstret så inser jag att det ligger en fjäder mitt bak, så ska vi ha knäppningen bak så ryker fjädern. Dessutom så är knäppningen dold, så den ska inte synas, om jag syr rätt så ska ingen behöva veta att du har en knäppning fram och den blir enklare att ta av och på.