tisdag 25 mars 2008

Fotografering



Jag gillar inte att fastna på bild sedan jag fick Tweety, det kan bero på att jag väger mer 20 kg mer än då.

För ett par veckor sedan ringde min väninna och frågade om hon skulle rekommendera mig till model house Stockholm för att bli sminkad och plåtad och visst kunde jag det. Men så går beslutsamhetens friska hy i eftertankens kranka blekhet över, och jag ångrade bittert mitt beslut om att låta mig plåtas... Jag avbokade första tiden, men sedan bestämde jag att jag skulle ta mitt ansvar och gå dit ensam.

I går var den fasansfulla dagen. Jag kommer till ett ställe fullt av tonåringar och kände bara så fel, men jag lät mig sminkas och plåtas, trots att jag flera gånger funderade på att försvinna ut obemärkt. Efteråt fick jag se bilderna, jag är lite missnöjd med sminkningen, den plockade fram rynkor som jag inte ens visste att jag hade, spackel ska väl dölja sådant?


Så här blev en av bilderna i alla fall.