söndag 30 mars 2008

Pojkdrömmar

Alla barn drömmer om att bli något när de blir stora. Tweety har av någon outgrundlig anledning alltid varit galen i bilar, tåg och fordon i alla dess former.

I kväll hade vi ett samtal och ha berättade att han skulle köra helikopter när han blir stor. "Det låter spännande svarade jag, ska du köra omkring med potentater?" frågade jag.
"Pototater?" undrade han.
"Ja potentater, mäktiga människor som Barack Ubama, Mona Sahlin eller Fredrik Reinfeldt?"
"Nej, jag ska bli pototater svarade han."
Uppenbarligen tog han det där med potentatsnacket väldigt allvarligt för han somnade med sin mobiltelefon i handen mot ena örat och nappen på sned. Nu han vår lilla potentat tvärs över hela vår säng och jag och min käre make får sova i hans lilla säng. Så är det med minipotentater.