onsdag 14 januari 2009

Vårswap

Hur många barn har du?
En och en halv (kan man säga...)

Kön kläder och skostorlek på barnen
En pojke på 3 år med storlek 110. Han har ganska stort huvud för sin ålder så det kan vara bra med knäppning i halsen. Skostorlek 26...

Och en till pojke i magen som förväntas komma i februari.

Är du nybörjare, medel eller avancerad på stickor?
Kanske mitt emellan, men jag stickar väldigt lite nu eftersom jag tycker att det kan dammar för mycket och det går för långsamt.

Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad?
Avancerad skulle jag tro, fast visst kan jag gå bet på en del saker ibland, man blir nog aldrig fulllärd.

Vilken typ av tyg föredrar du?
Just nu mjuka tyger med bomull och elstan eller någon form av strech, samt velour när jag gör kläder till barnen.
Retrotyger skulle jag vilja ha mer av och så gillar jag blommigt. Blommor är vackra på tyger.
Har upptäckt Amy Butlertyger och oj vad jag är sugen på att köpa en bit en dag till en snygg väska, men det behöver inte min swappis stå för, fast den stilen är vad jag gillar.

Vilken typ av garn gillar du?
Alpackagarn är favorit, men som sagt, jag klarar inte av att sticka i det längre.

Håller du på med någon annan skapande hobby(vad?)?
Jag gör lite egna mönster, men annars har jag försökt begränsa min hobby till sömnad.

Finns det något i pyssel, sy eller stickväg som du behöver?
Prymnålar med glashuvud behövs alltid, pryms sprättkniv (de försvinner hela tiden)...

Vad gillar du för godis?
Just nu, så här i slutet av graviditeten har jag börjat gilla skumtomtar. Men i vanliga fall äter jag bara mörk choklad av lite bättre kvalité, mest för att jag behöver hålla vikten.

Är du allergisk mot något?
Laktos och damm, det sista har kommit efter allt tyghamstrande och det kan bli riktigt jobbigt ibland.

Vad är dina favoritfärger?
På mig: Röd och Blodröd, Brun, Svart och på sommaren även olivgrönt.

På lilleman: Brun, Orange, Turkos, Petrol, Grönt i olika myanser, bara inte militärgrönt.

Finns det några färger du absolut inte gillar?
Militärgrönt (som sagt), Blått och Svart är absolut NO-NO på barnen.

Kaffe eller te?
Både och, bara inte grönt té.

Vad lyssnar du på för musik?
Just nu är det mest barnvisor med Tweety, men jag gillar Stefan Sundström bäst. Vad ska man säga... gillar sing-a-song-writers.

Vad läser du för böcker?
Deckare, gärna med lite samhällsanalyser. Tycker att deckare brukar beskriva tidsandan ganska bra utan att göra en stor grej av det.

Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
Ottobre och Burda, men Burdaprenummerationen ska jag avbryta för den har blivit så tantig tycker jag.