tisdag 13 januari 2009

Aldrig mera Burda

Jag har tidigare varit prenumerant av Burda och som vanliga tidningar gick det att säga upp prenumerationen genom ett telefonsamtal.

Under julhelgen ringe en försäljare upp mig och erbjöd 2 nummer för 50:-, jag tog det, mest för att hon var så tjatig. Det kunde man ju lätt säga upp...

Har nu fått tidningen och tycker inte att den håller måttet. I dag ringer jag och vill avbryta prenumerationen Först får jag vänta i 20 minuter på att de svarar på kundtjänst. Antingen så har de så många kunder att de borde expandera, deras kundservice börjar likna försäkringskassans...

Hon som svarar verkar trevlig, men när jag vill säga upp min prenumeration blir hon som förbytt. Uppsägning måste man komma in med en skriftligt, i pappersform för mail verkar inte vara gångbart i detta stenåldersföretag. Börjar inse att det verkar som om jag skrivit en pakt med djävulen och kommer nu ihåg sist hade prenumeration hos dem, då var den tidsbestämd. Ni vet man ska ha den i 3 månader och sedan skulle den upphöra av sig själv, jag försäkrade mig om detta innan jag tog prenumerationen Ändå fortsatte tidningarna komma med fakturor trots att de lovat skriftligt´att prenumerationen upphörde efter 3 månader, först vid andra samtalet till dem slutade de skicka tidningen.

Kan bara säga, aldrig mer Burda för min del och det är synd att jag inte heller kommer att kunna prenumerera på Allt om handarbete eftersom de ha samma kundservice. Jag gillar tidningen Allt om handarbete, men jag kan ju köpa den på kiosken.

Hoppas att det inte blir samma bråk med prenumerationen på Ottobre som jag tagit nu, fast i så fall har jag ett år på mig att tänka och betänka...