fredag 30 januari 2009

Brudkjol färdig

Jag har till och från skrivit om min väninna Ewas brudkläder, en kjol och en korsett. Kjolen skulle vara en riktig marängbakelse och jag tycker att jag ha följt det uppdraget.

I helgen tänker jag plocka fram Knyttets spjälsäng och behöver mer plats i sovrummet där kjolen stått så jag har avslutat klänningen. Det har varit lite knepigt för det är så mycket tyll och stålskenor och även om det bara var linningen som skulle sys färdig så tog det sin lilla tid för det där tyllberget ska ju inte fastna eller åka in i sömmen, den väger och sedan ska man få till en osynlig knäppning. Det fick bli hyska/hake på band som jag fick sy fast för hand. Nu väntar vi bara på att en av tärnorna kommer för att hämta ut den. Jag har lite separationsångest... jag kommer att sakna tyllberget som sällskapat mig under en längre tid.

Här är det färdiga resultatet. Hoppas du gillar det Ewa!