söndag 11 januari 2009

I ett litet hus på landet...

...Bor NeaNobelle. Dit åkte jag med Lilian för att köpa lite tyger, vi har pratat om det sedan syfestivalen och just denna helg passade oss alla. Underbart för mig att komma ut lite för mer än till och från jobbet blir det knappt längre och jag som gillar att umgår med folk får lappsjuka!


Här är mina inköp, hon har så fina saker att man vill köpa allt... men det kan man ju inte så det fick bli lite häftiga velourer, ekotyg, smoothie och muddar plus en microvelvet som inte kom med på bild som var i petrol som knyttet ska få något i tror jag. Dessutom två rullar av coats overlocktråd i Lime, den var så cool att man nästan svimmade vid åsynen!
Smoothie tyget medan var i två olika färger, det tycker jag var fint, vi får se hur jag gör för att tillverka ett vändbart plagg av den.


Naturligtvist kom jag på tyger som jag borde köpt när jag var där så fort jag satte mig i bilen hem, så nu får jag önska mig lite presentkort hos Neanobelle till min födelsedag som är snart, eller så får jag spara ihop lite extra innan jag blir mammaledig för sen kommer jag antagligen inte att ha råd med annat än hyra och räkningar. Fy vad dålig föräldrapenningen har blivit sedan den ändrades, man tappar hur mycket pengar som helst... men jag vet man ska inte se barn som en utgiftspost utan som en investering för det man får tillbaka är så mycket större och kan inte mätas i kronor och ören. Men jag är medvten om att mina hobbyinköp kommer att drabbas hårt...

Tusen tack Jenny för att du tog dig tid att ta emot oss på en lördag och dessutom bjod på gott kaffe och kaka! Och tack Lilian för att du är så snäll som tar med mig på äventyr i bilen, du anar inte hur mycket det betyder för mig att komma ut lite numera.