måndag 11 augusti 2008

Vill du vara med på TV?

Är på väg till jobbet, klockan är kvart i åtta och på bron utanför riksdagshuset har man lagt ut bajskorvar, eller något som ska likna det, slår vad om att det var pepparkaksdeg…
På ena sidan sitter en man utklädd till Satan. Jag tänker…är det FRA nu igen eller Greenpeace? Är det kanske lantbrukarna jag ska ha sympati för idag?

Jag ser en tjej som står och filmar och går fram för att titta på vad som står på kameran. En annan tjej kommer fram och undrar om jag vill vara med på ”Ballar av stål”, alltså om jag får visas på bild där. Varningsklockorna ringer! Undrar om det inte var de som sprutade vatten på Reinfeldt?

”Nej absolut inte!” I min värld kan bara en sådan titel, men ett sådant upplägg innebära förnedrings TV, i synnerhet när det produceras av STRIX television.

Jag försöker ta min morgon promenad varje dag och gå sista biten till jobbet, varför måste jag störas i mitt lugn av människor som tycker att det är roligt och tjänar pengar på att kränka andra offentligt?