onsdag 27 augusti 2008

Som ett barn på julafton

känner jag mig just nu.

Jag jobbar hemma idag och min man har just varit och hämtat ut mitt swappaket från Lallis. Jag hade läst hennes ledtråd, men först inte förstått att det var mig hon menade, så i ärlighetens namn så var det efter uteslutningsmetoden jag tog det.


Oj vilka fina saker! John Blund tröja och byxor med John Blund fickor. För er som känner mig så vet nu ju redan att jag länge velat ha John Blund tyg, men givit upp på grund av att auktionerna brukar fara iväg på tradera. Och nu har jag fått tyget uppsytt. Vilken lyx! Proffsigt sytt var det, så fina och noggranna sömmar skulle jag nog aldrig kunna få ihop själv.

Sedan var det en Bamsetidning till Tweety, jag tycker det verkar helt rätt att börja introducera honom till Bamse nu. Två tygbitar, ett brunt jeanstyg som kommer att bli jacka till våren tror jag och ett orange tyg som kommer att bli mjukisbyxor. Fina handgjorda knappar och så choklad! Jag är ju som välbekant tokig i finchoklad. Jag äter inget annat godis än mörk choklad och fina praliner när det är något att fira och det har jag ju idag, efter att ha avslöjat att jag har en bulle i ugnen.

Jag undrar om mitt paket kommit fram idag?