tisdag 6 maj 2008

Lite mer om mig och min smak

Detta inlägg är tillägnat min hemliga kompis som undrar om jag har badkar ellet dusch hemma. Vi har badkar och jag gillar att ta långa karbad, det är lyx för själen tycker jag.

Sedan vill hon veta om jag gillar retro, jag älskar retro. Som nostalgisk 70-talist tycker jag att 70-talet var ett bra årtionde då unisex, velour och hängselbyxor regerade, det var mycket brunt, orange, gult och grönt. Jag gillar medaljonger, paislymönster och sagofigurer på barnkläder.

Vad gäller återanvända tyger så tycker jag absolut att tyger som är i gott skick ska återanvändas, det är miljövänligt och dessutom kan det bli riktigt snyggt med retrotyger.

Hoppas detta kan hjälpa dig och lägg gärna ut lite ledtrådar i din blogg så jag kan hitta dig snart.

Själv sitter jag och väntar på en liten extrapresent till min hemliga vän, jag har beställt det, men jag vet inte om jag kommer att kunna få det, så jag avvaktar lite med att skicka paketet.