tisdag 20 maj 2008

Från paradiset till vardagen


Förra hösten gick jag en kurs på Folkuniversitetet om mönsterkonstruktion i jersey. Själva kursen var medioker, men jag fick riktigt bra väninnor med samma intresse som jag har. De syr, de syr i overlock och de är jättehärliga. Det bästa med den kursen var alltså de vännerna jag fått.
Igår var det träff hemma hos Nadja, hon har en ovanlig hobby som jag är glad för. Hon åker till Italien ett par gånger om året och köper hem siden, ull och andra fantastiska tyger som blivit över från de fina modehusen. En del stuvar, en del med en enstaka fläck och någon med annat skönhetsfel. Mina finaste skatter har jag köpt hos henne och till riktiga outletpriser.


I går var jag där med Lilian och Jaenette, ni vet kompisarna som ska med på Babylock-kurs till Frankrike i sommar och oj vad vi kände på tyger och drömde oss bort. Jag köpte två tyger, fläckfria och ursnygga, vitbruna ska bli klänning, den andra ska jag fundera på. Kanske något att ta med till Frankrike.