onsdag 28 maj 2008

Inspirerande möte med WISH skaparna!

I helgen har jag varit i Malmö, därför har det varit tyst från mig ett tag (kom hem igår kväll).

Detta har hänt:
På lördagen träffade jag Stina från Svenska Mönster och hennes kollega Viveka, de håller på att sy upp en fantastisk kollektion som heter "Wish" och den gör verkligen skäl för namnet, jag önskar mig i alla fall hela kollektionen på en gång!

Stina är som ni redan vid det här laget vet en fantastisk mönsterkonstruktör som tagit steget fullt ut och numera säljer mönster, mina favoritmönster. Men hon är dessutom en duktig designer, med smak för vad som matchar med vad och kollektionen hon designat har en helhet. man ska kunna köpa en klänning eller blus som man kan ha under dagen och sedan bara genom att byta ut en detalj kan man gå på finmiddag, dessutom kommer den med snygg jacka eller kavaj i matchande stuk. Med ett par sådana dressar är man alltid välklädd!

Viveka är den som färgar och väver ulltyget till jackorna och kavajerna, superfina tyger som man också är väldigt sugen på.

Det var så inspirerande att träffa dem och prata kläder, tyger, mönster och modeller. Själv har jag ju mina dressar och till hösten blir det även bodysar och byxor.

Det var jätteroligt!