tisdag 20 maj 2008

Billigt och sunkigt

Dagens deltävling i schlagerfestivalen kan man nog beskriva som en budgetvariant att glamour.

Ett par saker jag bara inte fattade var:
  • Den där blås orkesten i början lär som en skolorkester som i sin första spelning ger sig på Waterloo.
  • Tjejen från Moldavien hade en fin låt, men varför i hela fridens namn dansade hon barfota på en soffa med en nalle i handen, det passar för Tweety 3 år, men vuxna kvinnan kommer nog att skrivas i schlagerns pinsamma framföranden.
  • Varför hade programledaren en cabincrew uniform? Tänkte han servera drinkar?
  • Varför var det halvtomt i lokalen. Jag förstår att inträdet var dyrt, men då skulle man antingen haft en mindre lokal.
  • Varfös var det en massa viftande vimplat i varannan tagning, man fick mer känslan att man var på Söderstadion är i glamourens högborg.

Den här deltävlingen kändes billig!

Det so var bra var Norges låt, första gången jag lyssnade på den gav jag inte mycket för den, men den växer och jag vill bara lyssna på den om och om igen...