fredag 29 februari 2008

Syfestival i helgen!

I helgen är det Syfestival på Sollentuna Expo Center (för sista gången, sedan flyttar de till Kista). Jag hade tänkt hoppa över denna tillställning denna gång eftersom jag tycker att inträdet på 120:- för att behöva ta del av en massa scrapbook inte är värt priset. Men nu fick jag ett gratis inträde så jag kommer att stå och hänga på låset på söndag kl 10,00.

Mina favoritmontrar är självklart Svenska Mönster som har bra mässpriser, köp 3 betala för 2, så jag har redan suttit och valt bland de mönstren jag ska shoppa via hennes hemsida, om jag inte kollar i förväg vill blir det för jobbigt, eftersom jag vill ha allt det som Stina tillverkar.

Till denna mässa tänker jag köpa följande mönster:





Den här hade hon premiär för i höstas och då köpte jag den inte, jag har ångrat det bittert sedan dess. Den funkar ju hur bra som helst på jobbet när man vill vara lagom uppklädd utan att det sitter åt.





Det här jackmönstret är bra till vår och höst, ni som känner mig vet ju att jag gillar jackor och kappor son sticker ut lite.


Den här tunikan ser ut att vara fantastisk på att dölja mina generande fettvalkar, då den tar vi.


Jag hoppas att jag blir bjuden på Ewas bröllop så jag tänkte sy den här klänningen. Förutsatt att jag hittar en bra korsett att ha under.

Sist men inte minst en skön sommarbyxa som inte klämmer åt på sommaren och som är svalkande.
Det blir säkert några mönster till om jag känner mig själv rätt. Bland annat kan jag tipsa om en Kappa som kommer ut i Stinas mönsterkollektion snart som jag tror kommer att bli en hit!