onsdag 27 februari 2008

Om tygresan till Skåne och Danmark

Att köpa tyger i Skåne är bäst, det är himla synd att Stoff och Stil inte sökt sig uppåt i landet, men kommer inte bra tygaffärer till Stockholm så får väl vi åka till dem. Med tanke på vad fraktavgifterna för tyg kan bli så är det ibland värt att ta en billig resa, ni vet sådana som man kan köpa ca 3 monader innan som kostar 85:-kr enkelresa.

Vi åkte i fredags och vi började med att åka över sundet till Köpenhamn till Stof 2000, där är det inte så billigt, men utbudet är outstanding. Där hittar man märkestyger som Armani, Prada, Dolce&Gabbana och andra finingar som en småbarnsmamma kan drömma om. Där köpte jag inte mycket, men det här tyget av Missioni köpte jag i alla fall för halva priset. Jag tittade på det redan i somras när jag var där, men ansåg att 359kr/m var dyrt, för halva priset å andra sidan gick det bättre!

Sedan åkte vi till Stina på Svenska mönster, jag kände mig lite frustrerad över att ovädret hade försenat tågen på väg hem och vi hade fått byta tåg 2 ggr och till slut ville inte tåget komma. Framför allt var det jobbigt för att jag ville inte att Stina skulle behöva vänta hela eftermiddagen. Men så kom vi dit och hon är alltid så trevlig, man blir glad bara man träffar henne.


Dessa tre tyger köpte jag på rea hos henne, de ska bli klänningar och det gröna med vita tårtor kanske blir en blus. Sedan köpte jag ett set med tyger och nallemönster att sy, det ska bli roligt att sy en halle, det har jag aldrig gjort och jag vet ju hur Stina slet med det där mönstret så för mig är det väldigt värdefullt. Sist men inte minst fyndade jag reatyger och ett par utgående mönstermodeller. Men roligast var att träffa Stina och jag fick en smygtitt på hemmes nya kollektion som hon ska premiärvisa i Stockholm till hösten. Hennes väskor blir supercoola, en sådan vill jag bara ha!!!