söndag 3 februari 2008

Lite design prover

Nu har jag sytt ihop de stora delarna och det slog mig, vad ska jag ha för krage och ficka vad ska man ha för ficka?

Jag kom på att jag köpt lite stuvbitar på simbra siden innan förra julen för att sy lie julklappar. I samband med det hittade jag ett fantastiskt tyg i siden broderat med små rosor, men smarat det så kostar den, just det tyget kostade 1000:-/m, så det blev bara 10 cm som jag tänkte jag skulle använda för att sy någon vacker detalj.

Jag började tänka fritt kring fickan och hur den skulle se ut och kom fram till något den här stilen.

Kanske lite för mycket och så vill jag ju ha plats med både mobil och busskort, så jag sydde en dummelficka som prov.

Sedan kom jag på att det skulle nog vara roligt att ha det dyra tyget i kragen, ska kappan kanske se ut så här?

Vad svårt det är att bestämma sig, vad tycker ni? Snälla råd!