onsdag 20 februari 2008

Stockholms Lokaltrafik är fantastiskt, ibland

Det skulle kunna låta sarkastiskt, men det är sällan man får anledning att säga så. I går var inte min dag, först glömde jag SL-kortet hemma så att min man fick komma ner med den till stationen och på vägen försvann den. Om jag tappat den från fickan eller blivit fickad har jag ingen aning.

Till jobbet kom jag lagom sur i alla fall, jag känner att jag inte har råd med extrautlägg just nu när jag ska resa till Skåne för att shoppa tyger, dessutom har vi en massa aktiviteter som gör att vi behöver SL-kortet denna helg. Jag gjorde polisanmälan och förlustanmälan till SL redan på morgonen och tänkte på att då kanske jag i alla fall får ett nytt kort inom 10 dagar. För jag prenumererar på säsongskortet och då har man en förlustgaranti. På hemvägen köpte jag ett veckokort eftersom resorna till och från jobbet blir så pass dyra nu när enhetstaxan försvunnit att det inte går att åka på remsa.

I dag ringer min man till mig på jobbet och berättar att kortet kommit med första brevbäraren. Tänk att de jobbat så fort, jag är ofta sur på SL:s förseningar och annat strul, men jag kan bara säga att jag rekommenderar alla köpa säsongkort via Internet, där är SL:s service fantastisk.