söndag 2 november 2008

Allhelgonahelg

Kanske den sista redan längre bort än till och från jobbet. Jag har mått väldigt bra, i stort sätt bara haft foglossning på kvällarna, men det är mindre än andra dagar.

På fredagen var jag en sväng till Järna för att köpa nya vikblöjor, det finns en lite affär där som heter Solius som säljer ullkläder och vikblöjor. Jag skulle ju inte ha fler barn så jag hade gjort mig av med allt sådant. (Ja, jag är en sån där son försöker spara lite på miljön och plånboken genom att ha tygblöjor, i alla fall när vi är hemma.)

Var även inne på Weleda och en affär som hette Näva, man skulle kunnat shoppa ihjäl sig, men jag har ju syfestivalen att tänka på så jag får hålla i plånboken. Jag ser fram emot att åka dit och träffa gamla vänner, men även att titta på NeaNobelles tyger som jag suktat efter länge men velat klämma och känna på innan jag handlar och vad bättre är att få se tyget på rullen.

På lördagen var vi på kyrkogården och Tweety älskade det där med ljus och blommor. Nu har han skaffat sig ett eget litet projekt, han ska nämligen plantera blommor i sin gammelfarmor och gammelfarfars grav. Tweety verkade djupt oroad över att gravarna runtomkring hade blommor, men inte den vi tände ljus på.

I dag var jag hemma hos Manmade och fikade, jag har bara känt till henne via bloggen, men idag blev det en fika hemma hos henne och hennes familj... det visade sig att vi hade en del att prata om och det blir så roligt när vi pratar om folk som hon eller jag känner till via bloggarna, fast lite krångligt men namnen för ibland kallar man dem för dess rätta namn och ibland för bloggnamnet. Tweety och Manmandes lillkille visade ha en del gemensamma intressen som bilar och Duplo Lego vilket gjorde besöket ännu trevligare. När vi åkte därifrån berättade Tweety att han skulle vilja bo kvar hos Manmade.

Eftersom jag inte är så rörlig så har jag passat på att sy klippa ut några mönster som jag tänkte sy upp så att Stina kan ställa ut på mässan, mest så att man kan se hur de ser ut när de är uppsydda och för att jag har börjat på Knyttets garderob och Stina kan få visa upp dem innan Knyttet kommer.

Resten av veckan lär jag inte hinna sy så mycket, en tung arbetsvecka väntar...