söndag 16 november 2008

Julmarknad

En av de roliga saker vi symänniskor kan göra är att träffas och prata tyger, mönster maskiner och annat roligt.

Vi var ett par tjejer som tänkte åka till Nadja och köpa lite tyger innan jul så kom vi på idéen att vi kan ha en lite happening där vi träffas, tittar tyger, den som vill kan handla.

Jag tar med mig svenska mönster för den som vill köpa mönster (jag tillhandahåller, Stina fakturerar) och har man något som man vet att man inte använder men som någon annan kan finna åtråvärt så tar man med det och byteshandlar. Jag vet till exempel att Lilian vill bli av med lite av de färger hon inte kommer att använda av sina wooly nylon trådar så jag hoppas hon vill ta med dem.

För att det ska bli roligare så har vi lite glöggfika så vi inte blir alldeles utmattade. På lördag den 29/11 fr o m 13.00 träffas vi hos Nadja. OSA till mig senast den 25/11 till mig på laura.luna (snabela) comhem.se (byt ut snabela mot@).

Du är varmt välkommen!