lördag 8 november 2008

Göra nytta mitt i längtan

I går började syfestivalen och jag hade tänkt åka dit med en väninna som skulle köpa tyg till mig för att sy upp åt barnen hennes. Men hennes lilleman blev dålig och det blev dålig så det blidde inget. Men jag kunde inte låta bli att ringa upp för att få rapporter från manmade, hugolle och Stina. Hugolle berättade att någon hade frågat om det som jag kallar för mitt mönster var stort i storleken och ärligt talat så har jag ju aldrig sett den på ett barn live, men jag antar att den är rätt normal i sizen eftersom jag har gjort den efter måttabellen mönsterkonstruktion för barn som ska vara standardmåtten.

storlek 74

Nadja ringde mig och frågade om jag ville ha skjuts in idag och det kan ju kännas bra för jag är lite rädd att jag får huggsmärtor ensam på tåget. Så istället skickade jag in min man att hämta mitt mönster hos Stina för jag kunde inte hitta det som Stina gjort åt mig i somras, dessutom var det i kortbyxeformat. Nu har jag sytt ihop en liten overall i landskapstyget. Redan första gången jag såg landskapstyget visste jag att det skulle jag ha till en overall med en röd stuga på magen.

Så här blev det, nu kommer Stina att få hänga den i helgen och jag hoppas ni gillar den. Ett par ändringar gjorde jag dock. Knäppkanterna till benen gjorde jag 2 cm breda istället för 1 cm (som det står på mönstret) och även knappribban blev också cm bred istället för en, jag ska be Stina ändra det även på mönstret för det blir lättare med tryckknappar då och inte så pluttigt att jobba med.