onsdag 5 november 2008

Bröllop i juni

Nu har Ewa bokat kyrka, det blir bröllop den 23 juni 2009. På en tisdag av alla möjliga dagar... Jag hoppas verkligen att jag har möjlighet att gå på bröllopet. Fast man vet ju aldrig, jag kommer att ha en lite bebbe och föräldraledighet innebär UTANFÖRSKAP i det nya Sverige, det vill säga "lite pengar och högre skatter", så den som tror att man skaffar barn för att tjäna pengar har helt fel, barn är dyra i synnerhet om man är kvinna.

Men nu var det ju Ewas bröllop vi skulle prata om. Jag tror och hoppas att hon kommer att få ett riktigt sagobröllop.


Är för övrigt ganska uppretad på VAB-debatten. I vårt hem är det min man som tar nästan alla sjukdagar, men eftersom han är egenföretagare (läs frilans journalist) så har han inte rätt till ersättning från försäkringskassan, vilket gör att han hamnar i statistiken "Män som inte vabbar eller tar ut föräldraledighet", fast i verkligheten har han varit hemma med Tweety oftare än jag. Innan man börjar prata statistik och ger sig på pappor så bör man se till att företagare har samma rätt till välfärd som löntagare, för idag spelar de ingen roll om de tar sitt ansvar, nyttjar man inte försäkringen så finns man inte.

Pappas kille!