söndag 16 november 2008

Nytt mammamönster klart

Jag har skrivit om mönstret på mammatrosor som jag har pysslat lite med. Mammakläder är lite pyssliga tycker jag eftersom man måste prova sig fram. Idag fick jag till det i alla fall, med rätt bredd kring ben och midja. När man väl fått in snitsen så gick det ganska snabbt att sy ihop man bara lockar grenen, syr ihop sidorna och sätter fast resårerna. Jag valde kantresårer som är enklast. Det tar ca 20 min och med 0,4m tyg syr man ut minst ett par trosor, detta tar butikerna ca 150 kronor för! Det måste vara bra marginaler på mammakläder.

Vad man ska tänka på är att resåren måste vara riktigt elastisk och runt midjan får den inte vara för trång så att den går att trä över magen. Jag tycker de sitter superbra, nu ska jag skicka mönstret till Stina, tillsammans med kjolmönstret så får vi se när hon hinner bli klar med det.

I övrigt är mitt liv piss just nu, jag har ordentlig foglossning och känner mig som en svikare som kanske inte kommer att kunna följa med Tweety till simskolan imorgon, trots att jag har lovat. Jag hoppas att det löser sig under natten, men jag behöver nog ett mirakel just nu.