måndag 23 juni 2008

Massor av tyll

Idag har jag haft feber och sovit massor, jag funderar på hur jag ska ta mig till jobbet imorgon med feber.
Lite har jag dock gjort på klänningen och nu är det slut på tyllet så jag tänkte att jag ska utlysa en liten tävling. Så här går det till: alla som följt bloggen vet redan att det gått åt 12 meter tyg, men tyget är skuret i våder, vilket innebär att jag har rynkat 12 gånger fyra hittills, minus ett par stuvbitar som blivit över, summan av detta blir antal rynkade metrar. Som ett led på vägen kan jag säga att det är en ny tyllbeställning på väg. Inte ens jag vet hur mycket tyll set kommer att gå åt men den som gissar närmast kommer att få en liten present på posten av mig.

Ewa ville ha en bred klänning med mycket tyll, så löd beställningen från den bestämda unga damen och bred klänning med tyll ska du få, frågan är: Kommer kyrkan att ha möjlighet att bredda altargången för att du ska kunna passera med den stora kjolen?


Gissa som kommentar till denna länk. När jag själv vet hur mycket tyll som är rynkat ber jag vinnaren maila mig sin adress!

Glöm inte att det även ska till en del brudtyll som lager överst!