söndag 22 juni 2008

Början av kjolen

Så här ser början av kjolen ut, i bilden med bara en skena i. Jag har sytt in kanalband även till ev skena 20 cm upp från den första skenan, man jag hade för lite skena kvar, så jag får kila till Röda tråden och köpa mer.


Ewa, jag ser att du har ett önskemål om att eventuellt göra en taftkjol ovanpå tyllberget. Det kan bli snyggt, men jag kan inte lova att det kommer att gå av två anledningar.

  1. Tyllberget kommer att plattas ihop av taftens tyngd, det går eventuellt att göra en drappering, men inte en hel kjol utan att du förstör det du vill ha, ett tyllbetg. (Och jag är inte ens säker på att drapperingen inte kommer att tynga ner kjolen där den ligger så att det ser fult ut.)
  2. Du ska transportera kjolen till Italien och taften kommer att bli superskrynklig, om du har ett bra förslag på hur du ska stryka taften ovanpå tyllberget utan att förstöra hela kjolen och få den att se snyggt ur så är jag öppen för det.

Däremot skulle vi kunna göra en löstagbar drappering som du kan ta loss och stryka och som du även kan ta loss under festen om du vill känna dig som en riktig dancing queen, vad säger du om det?