måndag 24 september 2007

Gräddbakelse eller brudklänning

Min väninna Ewa i Italien ska gifta sig, här berättar hon om frieriet. Eftersom Ewa tidigare velat att jag syr hennes klänning så mejlade jag snabbt och frågade om jag fick sy brudklänningen. Se svaret nedan:

”…jag vill jätte gärna att du syr min klänning om vi hittar något ’recept’ - vad fan heter det? - som jag gillar och som du känner att du fixar. Jag vill ha en stoooor kjol med flera underkjolar och en stor blomma som drar upp överkjolen till lite ovanför knäet. Livet ska vara med armar eller band (jag vill inte att sa mycket kropp ska synas ovanför brosten). Dessutom vill jag ha slöja och diadem... Jag tar med lite bilder!!!”

Välkommen hem Ewa, fast det heter mönster om så vida du inte vill vigas i en gräddbakelse med jordgubbar på!