fredag 27 juni 2008

Mallig

I dag är jag mallig så det skulle räcka med hälften. Det är så att för någon vecka sedan så skickade jag ett mönster i skala 1:4 till Stina på Svenska Mönster. Jag hade först gjort mönstret i skala 1:1, sytt upp den för att se hur den blev. Sedan gjorde jag att par småändringar och slutligen ritade jag av den i skala 1:4, skannade och skickade.


I dag kom det ett mönster på posten från Svenska Mönster. Hon har lagt över den på ett stort mönsterpapper och vi sedan ska hon göra den i olika storlekar för försäljning. Barnmönster som ska heta "Laura Luna Design". Coolt va?! Det tycker i alla fall jag och oj vad jag blir inspirerad av att få möjligheten av att dela med mig av det som jag gjort, för nu kommer den som vill att kunna göra mina mönster. Det är som en dröm som går i uppfyllelse, jag hade nog aldrig själv kunnat producera och sälja mina mönster, men med Stinas hjälp kan det bli en verklighet.
Vi pratade om att även göra denna i långärmad och långbent variant, sen kanske det även går att ha samma modell som set, ty tröja/byxa... Jag hoppas att någon gillar den och vill köpa mitt mönster när den kommer.
Annars är det ganska deppigt just nu. Jag har bronkit igen och hostan är just nu så jobbig att jag har sovit sittandes på soffan i natt för att kunna somna utan att få hostanfall. Var hos läkaren igår, men han klappade mig på huvodet och sa att jag skulle gå hem och vila mig frisk. Men jag vill inte vila, jag vill vara frisk! Nu!