onsdag 2 juli 2008

Inte helt borta

För er som trott att jag lånat en miljon och rymt så är det helt fel. Jag har varken lånat en mille eller rymt, dock har min pågående förkylning nästan tagit kål på mig. Hostan vill aldrig ta slut och jag har knappt någon ork kvar mer än till att läsa några bloggar och sitta framför dumburken. Istället gör jag listor på allt jag bör göra och sover mycket.

I går skickade vi lilleman till svärmor och idag ska han till min mamma. Han hade kunnat gå på dagis om det inte hade varit för attytiden som vårt dagis har mot föräldrar som inte har barnen lediga från dagis fem veckor på sommaren läs 31/6-2/8.

För visst spelar det roll hur relationen med dagispersonalen fungerar när man inte vill att ens barn ska råka illa ut av dagispersonalen. Så vi håller honom hemma, även om det hade betytt att jag hade fått trioxa en del med jobb, farmor och mormor under dessa veckor.

Detta är anledning nog att byta dagis kan man tycka, men sedan den nya kommunledningen bestämde att alla dagis i centrala Upplands Väsby (utom ett som ligger flera kilometer från både min bostad och pendeltåget) ska vara privata och ägas av ett och samma företag så är det bara att gilla läget, anpassa jobbet till dagiset och fundera på att flytta, för det är väl inte detta som ska kallas för valfrihet.

Jag tycker det är synd att det inte finns lite olika företag att välja dagis emellan, fast mest av allt hade jag velat ha det som det var när vi började på dagiset med den personal som sedan slutade när dagiset privatiserades och många av oss föräldrar ställde oss frågan, "tänk om vi hade fått chansen att driva dagiset och få ha kvar den personal vi trivdes med".