lördag 21 juni 2008

Operation brudkjol

Läser i Ewas blogg att hon eventuellt kommer till Sverige i mitten av augusti, det passar mig utmärkt för då tänkte jag att brudkläderna skulle vara klara, i alla fall brudens. Dock undrar jag hur hon har tänkt ta med sig hela det där tyllberget till Italien, för damens kjol är inget man bara packar i i bagaget, utan hon lär behöva en mindre annordning för att transportera det till Italien.

Nu är i alla fall kjoldelarna urklippta. Idag ska jag sy ihop klolen och förhoppningvist hinna sätta fast kanalbandet till skenorna och sedan ska det rynkas tyg till förbannelse, hela 12 meter tyll ska rynkas fast i olika lager om 20-25cm på underkjolen för att topps den med ytterligare ett lager tyll som jag ännu inte köpt eftersom jag inte vet hur stort tyllberget ska bli och därav vet jag inte hur mycket brudtyll jag kommer att behöva och sist men inte minst en blomma, en offwhite stor blomma, den ska vara stor som en assiett eller var det ev förrättstallrik? Jag har i alla fall letat som en galning utan att hitta. Om någon har bra förslag på en stor blomma i tyg som dessutom är supersnygg så hör gärna av er. Jag kan även leta i Paris när jag ska till Marche St Pierre i sommar.