söndag 22 juni 2008

Tyllbergets början

Ok, jag erkänner att jag nästan har gråtit på grund av den där rynkpressarfoten som skulle göra mitt arbete enklare. När jag sydde på första lagret tyll så lossnade nålen hela tiden och till och med gick av en gång. När jag sydde andra lagret var katastrofen ett faktum, då bestämde sig hela symaskinen för att stänga av sig själv och visa en varningskylt på displayen. Jag gormade och kände att det där med rynkpressatfot kanske inte var så roligt egentligen.


Efter 25 meters tyll ser klänningen ut så här och jag börjar fundera på om 12 meter tyll verkligen kommer att räcka eller om jag behöver beställa 12 meter till...
Ser det mycket ut? Det är mycket volym, men Ewa skulle bokstavligen ha en klänning som stod rätt ut och det kan man väl lugnt säga att de första lagren gör. Men när det börjar bli ett par lager på varandra så kommer det att få en bättre form.