tisdag 10 juni 2008

I fredags var jag luspank, min man väntar betalning från en uppdragsgivare och denna betalning har inte kommit in. Så här stod vi med 88 ören på kontot. Men jag har levt i Argentina mitt under krisen och lärt mig förr eller senare dyker det upp pengar.



Karin som även hon vet hur det är att vara pank och ha småbarn att sitta uppe hela nätterna och fundera på hur man ska få ihop det och vad man ska sälja näst var supergullig och skänkte mig en hundring. Ärligt talat så räddade hon min helg och det tycker jag var supergulligt så igår fick hennes lilla pojke en liten present av mig, denna tröja.



Idag hade han den på dagis och då hade fröknarna frågat var hon köpt tröjan. Det känns riktigt roligt att kunna göra henne glad. Och när det gäller pengarna så hade jag sådan tur att jag fick Tweetys gamla barnvagn såld på jobbet, så vi klarar oss veckan ut... men mesta av allt hoppas jag att min man få betalt nu.