onsdag 15 augusti 2007

Shoppingkompis

I morse mötte jag Nettan och trots att jag gått ner och sedan upp lite i vikt vilket resulterat i att jag sammanlagt bara gått ner 0,7 kg under sommaren, men Nettan berättade att hon tyckte att min mage hade blivit mindre. Gissa om jag blev glad!!

Nettan och jag har funderat på att åka till Köpenhamn och Malmö för att köpa tyger och knalla omkring i sybutiker. Det är ju lite roligt att komma ut från Stockholm utan barnen och kunna ägna oss åt att shoppa, dricka kaffe latte och prata lite tjejsnack. Som småbarnsmamma så är det inte ofta man kan diskutera tjejgrejer som man gjorde under tonåren. Nu letar jag resa på nätet men SJs just nu biljetter finns ju inte! Mycket frustrerande!

Jag får väl jaga vidare. Hur som helst så har jag gjort i ordning en lista på tyger jag vill ha från Stof 2000, jag brukar klistra in bilder på det jag vill ha på ett papper och ta med mig så jag inte glömmer vad jag hade tänkt köpa n'är jag blir snurrig av alla fina tyger, så klottrar jag även i vad jag tänkt ha tyget till och hur många meter jag ska ha av varje. Jag har kommit fram till att två meter brukar räcka till det mesta om det är minst 140 cm brett, fast vill man ha klänning så kan det vara bra med 2,5-3 meter tyg. Ibland brukar jag även ta fram mönsterbeskrivningen och vara noga med exakta centimeter, fast det brukan inte vara så bra eftersom man ofta tar hem tyget, löter det ligga ett tag och sedan vill man sy något annat av det. Jag ska även passa på och besöka Stoff och stil då och även Svenska mönster, vi får se hur mycket vi hinner.