lördag 11 augusti 2007

Nästan klar

Varje gång jag syr i ett sladdrigt material som satin lovar jag mig själv att jag aldrig mer ska sy ett plagg i det bär materialet. Ändå står man snart där med ett nytt snyggt tyg i just satin som man ska skapa i. Varför älskan man att ta den svåra vägen.

Nu är klänningen nästan klar, det är bara ärmarna som ska sys med rundfåll längst ner och fållen som jag vill göra i vågfåll. Just denna fåll är det enda som min overlock inte gör så jag tänkte göra det på en anna Babylock Evolve. När jag skulle köpa min maskin stod jag och valde mellan en maskin men Wave funktion och en utan, prisskillnaden var nästan 4000 kronor och jag trodde aldrig att jag skulle behöva en sådan söm. Så fel jag hade...

Hur som helst så ser den ut så här just nu. Jag bestämde att jag skulle behöva ett skärp under brösten för annats gör mina stora bröst att hela jag ser ut som ett kylskåp med klänning på.

Nu måste jag bara sy in toppen jag ska ha på min imorgom på bröllopet, har inte riktigt haft lust ännu, men jag har gårr ner i vikt sedan jag sydde upp den och den sitter inte fint.