onsdag 8 augusti 2007

När kylan kommer

Och mörkret tränger sig på ska jag göra något jag velat göra länge, nämligen gå en kurs i sömand i jersey. Jag köpte min overlock för drygt två år sedan och jag har fått prova mig fram en del, sör det var just detta med trikåsömnad som jag vill bli bra på. Tweety börjar bli så pass gammal att jag känner att jag kan ägna en kväll i veckan till min hobby.

Till hösten har Folkuniversitetet en ny kurs i Jersey där man får lära sig sy professionellt i jersey. Man får lära sig mönsterkonstruktion, materiallära och designframtagning för jersey. Gissa om jag ser fram emot detta! I dag fick jag bekräftelsen på min anmälan och jag har jättehöga förväntningar och kommer att suga i mig så mycket kunskap jag bara mäktar med och andas in kreativitet.

Jag lovar att skriva om det jag lär mig om någon är intresserad...