lördag 20 december 2008

Vad kan det bli för en liten varelse?

Tänkte beställa tyger från Jofotex igår och tänkte, blått går bort, det är en färg som varken jag eller Tweety passar i, så säger Karin "det kan ju bli en lintott, din man är ju väldigt ljus".

Jösses, den tanken har aldrig slagit mig, jag har bara förväntat mig en mini-Tweety och planerat kläder efter det. Vad är det för en som ligger där och tänk om han är så ljus att folk tror jag är hans barnflicka och inte hans mamma...

I natt har jag haft regelbundna värkar, förvisso en gång i halvtimmen, men en hel natt. Ringde BB, de vill inte att jag rör mig alls tills det lugnat sig, så nu har jag vilat mig på soffan och sovit hela dagen. Jag misstänker att det har varit lite stressigt på jobbet den senaste veckan, inte för att jag hade mycket att göra, men för att jag var tvungen att springa runt och fixa en massa innan jul.

För övrigt blir det en sparsam jul. Vi vuxna har köpt en julklapp var för 50:- som vi lägger i julklappssäcken så att alla får en present på julafton och där har jag köpt pocketböcker från adlibris (där kan man ju beställa tom idag och få innan jul) eftersom jag inte har ork att gå i affärer och Tweety får ett dockhus som jag, min lillebror och en väninna skramlat ihop till. Sedan har vi sagt att var och en får köpa det som de önskar till sig själva. För mig blev det uppbytet av symaskinen och lite tyger från Neanobelle. Tweety har varit orolig för att han säger att tomten inte kommer med klappar till vuxna så idag tillverkade små söta klappar till alla vuxna som kommer och firar jul hos oss, från honom, men jag berättar inte vad för det ligger ett sådant i en av mina hemlisar och så enkelt ska det inte bli för swappisen, hon har ju redan fått en del ledtrådar.