fredag 19 december 2008

Julklappar

Jag berättade för en tid sedan att jag fått ett paket som jag tror kommer från min swapkompis och att jag skulle blogga om den. Dessvärre har jag haft så fullt upp den senaste tiden och dessutom varit så trött att jag till och med drömmer om att jag sover och försover mig. Om man till detta räknar att jag är så grötig i hjärnan att jag måste skriva kom ihåg listor på allt så kanske ni fattar att här har ni en valross som tappat orienteringen totalt, strandat i Stockholm och nu är helt utmattad. Plus att foglossningen är så jobbig just nu att varje steg känns som en hel bergsbestigning, men det kan ju vara över om en vecka, eftersom det är hormonellt...




Nu till paketet jag fick. Självklart kunde jag inte hålla mig och öppnade på en gång. Du som läst gjort har verkligen läst på, där fanns två underbara tröjor (en till Tweety och en till Knyttet) med små ugglor, ett par trähandtag till en shopping bag (du vet att jag är inne på en väskperiod), en supergod chokladkaka (ja, jag har smakat och den har en lagom baland mellan söt och bitter som jag älskar), lite snyggt garn, jag vet inte vad det räcker till, men jag gillar det för det skiftar i färg, lite knappar (alltid bra att ha), en bok (vilket jag misstänker jag kommer att ha stor glädje av om min foglossning inte blir bättre och jag måste vila mer), lite julté. Och sist men inte minst ett jätteroligt tyg med små dockor som liknar mig, de är runda, har svart hår och stora ögon. Jag älskar dem, först hade jag tänkt att det skulle bli en väska av det tyget, men nu tror jag att jag skulle vilja göra en klänning eller kjol av det. (räcker nog inte till en sommarklänning så det får bli en kjol och en väska, förutsatt att jag lyckas få bukt på mammakilona till sommaren).


Tusen tack! Jag tror att presenten kommer från Nina syr, de ledtrådarna jag fått treva efter är få, men jag gissar på dig för att jag ser att du beställt tyg från MG-tyger och i din beställning finns det ett tyg med gröna ugglor, precis som den i barnens tröjor och dessutom läser du "De levandes rike" av Nicci French, samma bok som jag har fått. Kan det stämma?


Själv ska jag sy resten av dagen för att få iväg paketet till min hemliga vän, jag är lite orolig att hom inte ska tycka om det... Jag kan avslöja ett det finns en del rött i den!