tisdag 30 september 2008

Vilken dag...

I dag har det varit många blandade känslor som jag måste skriva om. Först var det detta med min lön, jag är ju sjukskriven 25% och nu har jag haft den maximala oturen som råkat ut för att företaget som sköter våra löner dubbelklantat sig, först skickade de in mitt sjukintyg till FK, men gjorde ingen sjukanmälan vilket gjorde att det tog två extraveckor att få lön och sedan har de inte betalt ut min sjuklön. Med försäkringskassan handläggningstider på 6 veckor innebär det att jag fått 25% lägre lön, och jag har ingen jättelön så jag är verkligen beroende av mina pengar. När jag betlat mina räkningar denna månad (för jag kan inte tänka mig att låta bli att betala mina räkningar) har jag 1200 kronor kvar till mat och andra utgifter för hela familjen. Till råga på detta har jag fruktansvärda smärtor i dag, det är som att kroppen inte finner någon ställning som lindrar smärtan och de starka tabletterna jag fått av läkaren hjälper knappt. Det gör mer ont än att föda barn. Tänk när jag skulle föda Tweety så hade jag så ont av foglossningaen att jah inte kände värkarna, ok så kan man nog beskriva den figlossning jag har...
Å andra sidan så får man väl se det från den ljusa sidan, jag har inga smärtsamma förlossningar och jag kan sy, så med lite tur kanske jag kan sälja ett par plagg och få in några extra hundralappar.

Det andra som hänt får bli ett annat inlägg.