söndag 28 september 2008

Veckor av oro är över

Gör man ett fostervattensprov så är det för att man är orolig och väntan på svaret känns evig, men i förra veckan kom svaret. Det finns inga kromosomavvikelser och det var som om det är först efter det som jag vågar glädjas åt den lille som kommer, för självklart tittade vi på könet och det blir en kille till. Vi som var övertygade om att det var en flicka... Men han är så välkommen!

Dessvärre har jag inte kunnat blogga så mycket för att jag har jobbar som en galning. Det är allmän motionstid och då skriver riksdagsledamöterna motioner, dvs förslag på hur man vill att världen ska se ut så jobbar de med att avslå typ alla förslag under resterande riksdagsår och i verkligheten är det vi tjänstemän som skriver det mesta så det blir en del att göra under tre superintensiva veckor, men det är roligt också. Jag gillar när man fokuserat kan jobba på ett ämne för man lär sig så mycket på köpet.

Jag är av tanken att vill man behålla jobbet när man är gravid och deltidssjukskriven så måste man prestera annars kommer väl alla tycka att man är värdelös och man hamnar väl på straffkommendering när man kommer tillbaka efter föräldraledigheten. Ja, jag vet att det finns lagar som är till för att skydda kvinnor, men jag jobbar liksom där man gör lagarna och jag lovar er att det alltid finns kryphål som gör att det kan straffa sig att vara föräldraledig. Därför ska man prestera och vara bättre än bäst (i alla fall försöka och inte berätta det... för tjejer får inte skryta, då blir man straffad). Allt jobbet har i gjort att jag är ganska trött och min kropp känns helt trasig så denna helg vilar jag och sover mycket så får vi se om darrningarna är över snart, för jag börjar lätt darra i kroppen och blir rädd att svimma.