fredag 5 september 2008

Är jag kanske skengravid?

Det börjar kännas så, för trots att jag redan är i fjärde månaden, eller vecka 15 så finns där inte en tillstymmelse till mage. Jag är bara jämntjock som vanligt och nog har jag lite hull för jag kan inte känns något hårt i magen. Enligt alla böcker ska det ju synas redan i vecka 8 på andra barnet. Men inte här, däremot har jag ont, mår illa och de som inte vet att jag har bulle i ugnen tycker att jag är jättejobbig!

Trots allt måste jag säga att jag längtar efter bebben så jag storknar, hon eller han är väldigt välkommen och efterlängtad, om man bara kunde slippa att hyra ut mage i hela 9 månader så skulle det kännas enklare. Dessutom är jag dödstrött, jag somnar redan halvåtta varje kväll och varnar vid sju dagen därpå. Att hinna sy är det inte tal om, jag kanske ska ta upp stickningen igen... fast jag ska nog vänta på att veta könet innan jag börjar införskaffa garner.

I går kom förresten Stoff och stils nya katalog, jättefina tyger men inte så roliga jerseytyger för barn. Däremot har elefanttyget kommit i lila, det kanske jag ska köpa på mig och sy ett par byxor till bebben av... Ja, ni hör nog att jag tror det är en flicka denna gång... Vi får väl se, nästa vecka är det fostervattensprov och jag känner mig lite orolig men vi får hoppas på det bästa!