onsdag 30 april 2008

Äntligen hemma

... efter en natt i sjukhuset. Den där jobbiga förkylningen slutade med smärta i lungorna och jag i sjukhuset. Måste säga att man blir lite sugen på att plugga till sjuksköterska när man ser dessa fantastiska människor. De jobbar på, är proffsiga och ser ut att ha en så trevlig stämning på jobbet trots de låga lönerna, man får det där omhändertagandet och kontakten som man aldrig får med sjukhusläkare son bara hälsar när de går rond.

Innan jag började på mitt nuvarande jobb hade jag funderingar på att läsa till sjuksyrra, jag hade jobbat med IT i ett par år och ville jobba med människor och människor blev det men inte på sjukhus, trots att lönen ungefär densamma och i likhet som sjuksköterskorna så får vi inte heller lön efter utbildning.

Nu är jag i alla fall hemma, med en massa smärtstillande och hoppas bli bättre snart!