måndag 7 april 2008

Min Lady Valet

Nu blir det mycket roligare att sy och designa kläder. Jag beställde min Lady Valet på nätet från Storbritannien, eftersom jag inte kunnat få tag på den i Sverige och det var jättesmidigt, betalade 129£, plus 44£ i frakt.

I dag kom leveransen hem till min dörr. Det tog lite tid för den var restnoterad, men jag är supernöjd.

Lady Valet finns med eller utan tillbehör, jag köpte utan tillbehören, för de sålde inga tillbehör där jag köpte min, men tillbehören består av en borste och en mått för kjollängd.

Dockan står stadigt, något jag inte tyckt att dockor jag sett i Sverige gör (bortsett från Stockmans dockor som är vansinnigt dyra), det går att nåla på den och den går att ställa in efter egna mått, eller efter mått till dem man ska sy till.
Lady Valet kommer i två färger (svart och vit byst) och i två storlekar normal och stor, jag köpte stor för jag är stor!
Så här ser dockan ut, det som blänker är skruvarna som man justerarför att förstora och förminska byst, midja och stuss.
Det ska bli roligt att börja sy brudklänningen nu, tänk att jag kommer att kunna klä dockan i klänningen!