tisdag 11 december 2007

Nu är jag på G

Under den senaste månaden har jag funderat på att släppa in lite gästskrivare, dels har jag frågat min kursare L och fått en förfrågan av J. Jag tänker lite på hur jag ska lägga upp det, jag vill ju hålla samma stil, lite recensioner, lite sömnadsbeskrivningar och allmänna åskådningar. Det är lite svårt att släppa greppet, samtidigt som jag tror att flera huvuden är bättre än ett.

I dag fick jag min första Burda tidning, jag tog en prenumeration på syfestivalen och då skulle man få det första numret gratis, men hoppsan, de fakturerar två nummer??? Betyder det att jag får nästa nummer gratis eller att jag fått betala för den gåvan jag fick på syfestivalen, i så fall är det lite fräckt. Jag borde lärt mig vid det här laget att Ingalise/Allt om handarbete är ett Kalle Anka bolag. Förra syfestivalen fick man köpa 3 syböcker för 100 kronor, det var bara det att mönstren hade de glömt hemma och de skulle skickad. Efter tre samtal och en månads väntan dök mönstret upp. I år tog jag prenumeration på både ”Allt om handarbete” och ”Burda”, eftersom jag ändå köper alla nummer, när jag ser ”Allt om handarbete” i affären ringer jag och undrar om det är meningen att jag ska få tidningen eller inte, då visar det sig att jag bara registrerats som prenumerant på Burda. Och nu en faktura jag inte förstår… Nä, nu säger jag upp prenumerationen jag orkar inte tjafsa med ett strulföretag, en gång är ingen gång, två gånger är en för mycket, men tre… det är inte acceptabelt. Jag får helt enkelt köpa tidningen på Pressbyrån i framtiden.

I övrigt ska jag börja tillverka mönster till min kommande barnkollektion under jullovet, vi får se om jag lyckas rita mina mönster från grunden. Jag har länge väntat på ett overallmönster som man kan sy i plysch för barn, men nu har jag tröttnat på att vänta och kommer att försöka mig på ett eget… det lär nog ta lite tid, men jag ska lyckas! Köpte idag en pärm med grunderna mönsterkonstruktion för barn på tillskärarakademin, det verkar spännande. Jag vill gå kurs hos dem till våren men den kostar för mycket så jag ska se om jag lyckas hitta sponsorer eller om jag får spara ihop till det krona för krona.