fredag 28 december 2007

Den där julen...

Nu har jag hunnit fira jul, åka till IKEA och göra tårta till mammas 60-årskalas. Man kan undra vaför i all världen jag skulle till IKEA under mellandagarna. Jo det är så att bussar passar bättre att åka dit med när det inte är helg och nu på mellandagarna är jag ledig, annars bojkottar jag handeln under mellandagsrean för det är trångt, urplockat och kö till alla provrum.

Det där IKEA besöket igår var lärorikt. Jag är en IKEA speedare, det vill säga att mina IKEA besök aldrig tar mer än 2-timmar, helst bara 40 minuter. Jag brukar göra min inköpslista redan innan jag åker dit och så går jag runt och antecknar hylla och fack för att snabbt och smidigt betala och lämna varuhuset.

I går upptäckte jag att de hade en ny snabbkassa, den valde jag då jag bara köpte två brickor, tre lådor och en skruvdragare. Man skulle betala med kort i denna kassa och det kunde jag, men så kom man fram till skannern och den fungerade lite som den ville, det vill säga ibland skannade den ibland inte... det tog tid... Så skulle man dra sitt kort och där blev det stopp.

Kan ni tänka er man har tänkt ut ett snabbkassesystem men när man ska betala så måste man invänta personal som kommer och kollar ens legitimation och det kan ta tid. Att man inte har kortkod som alla andra kort? Jag såg flera av de som stod i den vanliga kön betala och lämna IKEA före mig... Snabbkassan var allt annat än snabb, i alla fall när det är mycket folk så det var första och sista gången jag nyttjar den...