torsdag 20 december 2007

Nu kan julen börja

Jag gillar inte att julpynta… men jag gillar julstämning och min jul börjar alltid hos Ejes chokladfabrik i Karlaplan, varje år oavsett väder. Det är Stockholms bästa choklad (tro mig en tjockis som jag har smakat allt), riktigt fin och dyr choklad som man bara vågar äta en bit om dagen av och en ask på 300 gram brukar räcka hela julen för mig (jag delar inte med mig, om ni trodde jag var generös med det har ni fel).
I dag när jag besökte dem hade de fått sätta upp en skylt och ursäkta sig att det inte hade allt på grund av att de inte hann producera i samma takt som folk köpte. Inne i den lilla butiken på Erik Dahlbergsgata, som påminner om en gammal handelsbod från förr, trängdes kunder tålmodigt och de gulliga kvinnorna som jobbar där kunde trots värmen och det höga tempot vara trevliga mot alla. Det är alltid lika trevligt att handla på Ejes chokladfabrik! God jul på er!