måndag 6 augusti 2007

Syhörnan ska få en ny lampa

Jag skulle vilja ha ett eget syrum, men jag bor i en trea så det för bli en syhörna i vårt stooora vardagsrum. För inte så länge sedan möblerade vi om och lampan som stor i min syhörna hamnade på andra sidan rummet. Vilket varit jobbigare än jag trott, eftersom jag syr mest nattetid. Men å andra sidan har jag nu anledningf att köpa en lampa jag länge suktat efter, Det är en ott-lite true color lampa som är speciellt utvecklad för att återge färger korrekt och göra detaljer tydliga. Jag kan bli så störd på att välja sytråd när man inte kan se riktig skillnad mellan färgerna.


Min favorit efter en hel del övervägande blev deras Arial, den har ett långt lysrör och 25watts lampa. Den kommer att passa perfekt i min syhörna. Så här ser den ut och den ska jag hämta ut imorgon!


Bilden kommer från Stockholms sycenters hemsida.